SPLOŠNI POGOJI TER NAVODILA ZA TURISTIČNE ARANŽMAJE TURISTIČNE AGENCIJE PEKIELLA
I. SPLOŠNA DOLOČILA
Splošni in posebni pogoji ter navodila so sestavni del pogodbe oziroma prijavnice, ki jo skleneta organizator potovanja oziroma pooblaščena turistična agencija in naročnik oz. potnik, ki se prijavlja za določen turistični aranžma. Če ni v programu posebej drugače navedeno, je organizator potovanja Turistična agencija Pekiella d.o.o., Gregorčičeva 6, 9220 Lendava (v nadaljevanju Pekiella). Naročnik oziroma potnik je vsaka oseba, ki je opravila veljavno rezervacijo ali opravila nakup in plačilo turističnega aranžmaja ali druge storitve Pekiella in se nanj nanašajo Splošni pogoji in navodila za turistične aranžmaje. V primeru, da je v posameznem programu glede katerekoli točke Splošnih pogojev in navodil določeno drugače, velja navedba oz. določilo, navedeno v programu. Organizator jamči za izvedbo v skladu z razpisanim programom, razen v primeru izrednih okoliščin kot so vojna, nemiri, stavke, teroristične akcije, sanitarne zapreke, elementarne nesreče, intervencije državnih oblasti, višja sila ipd. V primeru telefonske prodaje oziroma prodaje prek interneta se šteje, da je potnik sprejel določila teh Splošnih pogojev poslovanja takrat, ko je telefonsko oziroma preko interneta naročil turistični aranžma. Z določili splošnih pogojev in navodil se potnik lahko seznani na spletni strani www.pekiella.si, kjer so posebej označeni in splošno dostopni.
Za določene programe veljajo poleg splošnih pogojev tudi posebni pogoji. V primerih, ko je Pekiella le posrednik in ne organizator aranžmaja, odgovarja le za posredovanje in ne za opravljene storitve. Splošni pogoji prav tako ne veljajo za pogoje zdravstvenega zavarovanja z asistenco v tujini (če je vključeno v ceno potovanja), kjer Pekiella nastopa le kot posrednik in veljajo splošni pogoji zavarovalnice.
II. REZERVACIJE
Potrditev rezervacije s strani agencije Pekiella je odvisna od razpoložljivosti mest in se šteje za izvedeno šele po pisnem potrdilu agencije. Pekiella si pridržuje pravico, da potovanja ne izvede, če se ne zbere minimalno število potnikov, navedeno v programu potovanj, o čemer bo potnik obveščen najpozneje 7 dni pred začetkom turističnega paketa pri potovanjih, ki trajajo od dva do sedem dni in 72 ur pred začetkom turističnega paketa, ki se nanaša na 1-dnevni izlet.
III. PRIJAVA
Potnik se za turistične aranžmaje, ki jih organizira Pekiella prijavi preko telefona, obrazca na spletni strani www.pekiella.si oziroma e-pošte info@pekiella.si. Po prejetju prijave prejme potnik dokument od Pekiella (račun/pogodbo o izletu oziroma potovanju/potrditveni meil) iz katerega so razvidni vsi podatki o naročenem izletu/potovanju in dodatnih storitvah, kot tudi razpored plačil in morebitni ostali dogovori. Potnik se ob prijavi ustno strinja ali podpiše, da je seznanjen s Splošnimi pogoji in jih v celoti sprejema, tako postanejo navedbe Splošnih pogojev pravna obveznost tako za potnika kot za Pekiella.
Prijava potnika je zavezujoča. Od nje lahko odstopi le v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja navedenih v Splošnih pogojih. Za zavezujočo prijavo se poleg izrecne pisne prijave oziroma podpisane pogodbe šteje tudi vsako naročilo, posredovano v ustni ali pisni obliki, ki vsebuje ime in priimek potnika in ostalih udeležencev, številko kreditne kartice ali identifikacijo drugega plačilnega inštrumenta, plačilo prijavnine ali njenega dela, plačilo stroškov prijave ali dejanje, ki nakazuje na to, da je potnik posredoval zavezujočo prijavo ali prijava, ki vsebuje katerega koli izmed navedenih podatkov. Potnik je dolžan navesti vse podatke in predložiti dokumente, ki jih zahteva program potovanja ter izvršiti plačilo v skladu z določbami iz III. točke teh Splošnih pogojev. V primeru, da potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, je odgovoren za vse stroške oz. posledice, nastale zaradi napačnih podatkov.
Turistična agencija Pekiella za svoje storitve zaračunava naročniku standardne rezervacijske stroške in stroške za sestavo ponudbe pri prodaji turističnih aranžmajev. V primeru enodnevnih izletov stroškov prijavnine ni, v primeru dve- ali večdnevnih potovanj stroški prijavnine znašajo 30% celotnega zneska potovanja, veljajo kot varščina in se v primeru neudeležbe potnika na potovanje, ne vračajo. V primeru bolj zapletenih ponudb po želji za individualna potovanja Turistična agencija Pekiella lahko zaračuna potniku 50 EUR v obliki varščine za izdelavo ponudbe. V primeru, da potnik ponudbe ne sprejme, se varščina ne vrača.
Pekiella potniku pisno ali preko meila sporoči potrditev udeležbe na potovanju, v primeru enodnevnega izleta vsaj 3 dni pred odhodom, v primeru 2- ali večdnevnega izleta vsaj 7 dni pred odhodom. V potrdilnem pismu ali meilu se potniku sporoči natančen čas in kraj odhoda ter druge podrobnejše informacije in navodila. Če potnik pisma v navedenem roku ne bi prejel, se mora nemudoma zglasiti na prijavnem mestu oz. kontaktirati Pekiella. V obratnem primeru Pekiella domneva, da je potnik obvestilo prejel. Nepopolnih podatkov podanih na prijavnici ali preko meila, zaradi katerih Potrdilnega pisma ali meila potnik ne bi pravočasno prejel, se ne obravnava kot višjo silo. Stroške v takšnem primeru krije potnik.
IV. PLAČILO
Za dan plačila se šteje dan, ko potnik izvrši vplačilo pri Turistični agenciji Pekiella oziroma ko Turistična agencija prejme plačilo na transakcijski račun. Prijavnina in stroški rezervacije, ki jo potnik plača ob prijavi potovanja, znašajo 30% cene aranžmaja, oz. toliko, kot je navedeno v programu potovanja. Preostali del plača potnik najmanj 10 dni pred začetkom potovanja, v kolikor ni na dokumentu Turistične agencije Pekiella (pogodba, račun) drugače določeno. Pravočasno plačilo pomeni potrjeno rezervacijo. Če potnik ne plača v dogovorjenem roku, to pomeni odpoved potovanja in se smiselno uporabijo določila o potnikovi odpovedi potovanja iz VI. točke teh Splošnih pogojev.
Potnik lahko plača z gotovino ali z drugim predvidenim plačilnim sredstvom. V skladu s pogoji poslovanja finančnih institucij, v primeru gotovinskega ali negotovinskega plačila (kreditne kartice, maestro, BA, …) turističnega aranžmaja ali druge storitve Pekiella, v primeru vračila plačila Pekiella v nobenem primeru ne more izplačati gotovine, potnik pa lahko zahteva dobropis, ki ga agencija izvede preko banke, na potnikov TRR, če je do njega upravičen. Kadar za potnika turistični aranžma rezervira pooblaščena turistična agencija, veljajo vsa določila iz te točke tudi za pooblaščeno turistično agencijo.
Potnik se obvezuje vplačati razliko, ki bi nastala zaradi morebitne računske napake na izdanem dokumentu Turistične agencije Pekiella, Pekiella pa se obvezuje vrniti potniku eventualno preveč zaračunani znesek, ki izvira iz računske napake. Ta obveza velja do izteka poslovnega leta.
V. CENE
Cene aranžmajev so določene s programom potovanja in veljajo od dneva objave programa. Cene za vse aranžmaje so navedene v evrih in zajemajo storitve, navedene v rubriki Cena vključuje. Pri vseh aranžmajih je DDV vključen v ceno. Potnik je ob osnovni ceni turističnega aranžmaja dolžan plačati tudi vsa doplačila (letališke, luške, varnostne pristojbine, vizume, doplačila za gorivo, ipd.), ki se, v kolikor že niso všteta v osnovno ceno aranžmaja, v pogodbi o potovanju seštejejo skupaj z osnovno ceno turističnega aranžmaja ter morebitnimi neobveznimi doplačili v končno ceno in tako na podlagi pogodbe o potovanju predstavljajo končno obveznost potnika.
Turistična agencija Pekiella si pridržuje pravico do spremembe cen (zaradi sprememb v menjalnem tečaju, sprememb tarif prevozov, sprememb cen goriva, sprememb cen vstopnin …). O morebitnih spremembah cen Pekiella potnika obvesti najkasneje 7 dni pred pričetkom potovanja. Če zvišanje dogovorjene cene preseže 20%, ima potnik pravico razdreti pogodbo, pri čemer mu ni treba plačati nobenega nadomestila ali kazni in mu Pekiella povrne vplačan znesek, pod pogojem, da pisno ali preko meila obvesti agencijo v 2 delovnih dneh od prejema obvestila o zvišanju zneska za udeležbo. Če potnik obvestila ne predloži pravočasno, se šteje, da s spremembo soglaša.
Pekiella lahko v programu predvidi, da potnik plača storitve, ki bodo opravljene v tujini, neposredno tuji osebi na kraju samem in kot predvideva program. V tem primeru potnik uveljavlja vse reklamacijske zahtevke na kraju samem (v tujini).
Pekiella si pridržuje pravico do spremembe objavljenih cen, če je število udeležencev manjše od razpisanega v rubriki Minimalno število, ter v primeru sprememb cen prevoznih storitev. Soglasje kupca ni potrebno za zvišanje cene do vključno 20%. Potovanje se lahko izvede tudi v primeru manjšega števila udeležencev od razpisanega v rubriki Minimalno število, če potniki soglašajo z ustreznim zvišanjem cene.
V kolikor nastopijo pogoji za spremembo cene iz gornjega naslova, potnik ne more odstopiti od pogodbe, saj je bil z njimi seznanjen ob prijavi.
Morebitni popusti in ugodnosti se med seboj lahko izključujejo ter se ne seštevajo. V kolikor je možnih več popustov in/ali ugodnosti, si potnik izbere tisti popust ali ugodnost, ki mu najbolj ustreza in za katerega izpolnjuje pogoje.
VI. STORITVE VŠTETE V CENO ARANŽMAJA
Če program ne navaja drugače, cena aranžmaja vključuje prevozne, hotelske, gostinske storitve in vstopnine, navedene v programu potovanja, kot tudi organizacijo potovanja in DDV. Če program ne določa drugače, veljajo cene posameznega turističnega aranžmaja na osebo, za nastanitev v dvoposteljnih sobah, brez zagotovila razgledov, balkonov ipd. in nudijo samo osnovni bivalni standard. V kolikor je želja po nastanitvi treh oseb v eni sobi, potnike opozarjamo, da je tretje ležišče dodatno v sobi in ni vedno enakovredno osnovnemu ležišču, vendar cena aranžmaja ostane enaka. Potniku tako omogočimo, da se izogne doplačilu za enoposteljno sobo. V kolikor so posebnosti, so navedene v ceniku pri posamezni državi. Prehrana, udobje in ostala ponudba so pod nadzorom lokalnih turističnih organizacij. Standardi turističnih ponudb med izbranimi cilji oz. državami so različni in neprimerljivi. Tudi prehrana je prilagojena lokalnim navadam. Organizator ob vsem zapisanem ne odgovarja za katerokoli ustno ali pisno informacijo, ki jo je potnik dobil na posredniškem prodajnem mestu, prav tako ne odgovarja za informacije, ki so o posameznih objektih napisane na spletnih straneh znanega objekta, saj so tudi te informacije in ocene lokalnega značaja.
VII. DODATNE STORITVE
Dodatne storitve so tiste storitve, ki praviloma niso vštete v ceni aranžmaja (opcijski dodatni izleti v organizaciji lokalnih agencij, posebna prehrana ipd.) ali so za njih v programu predvidena doplačila (enoposteljna soba, vizumi, letališke pristojbine ipd.), zato jih potnik plača posebej, razen če ni v programu drugače določeno. V primeru, da so k posameznemu aranžmaju razpisane dodatne storitve (posebne kategorije sob, razgledi sob, enoposteljna soba ipd.), potnik posreduje želje po teh storitvah ob prijavi in jih doplača k ceni aranžmaja. Objavljene cene dodatnih oz. posebnih storitev veljajo zgolj v primeru naročila in plačila teh storitev ob naročilu in plačilu osnovnega aranžmaja na prijavnem mestu. Med samim potovanjem potnik doplača dodatne storitve vodji potovanja ali predstavniku Pekiella v kraju, kjer se storitev opravlja, v ustrezni valuti, če je med potovanjem to storitev še mogoče naročiti, po ceni, veljavni na kraju samem.
Pekiella lahko v programu priporoči, da potnik plača storitve (fakultativni izleti, najem športne opreme, najem vozila ipd.), ki bodo opravljene na kraju samem. V tem primeru Pekiella ne nastopa kot organizator, ne kot posrednik, ampak zgolj kot informator. Potnik plača storitev direktno ponudniku in odgovornemu organizatorju v kraju samem. V tem primeru uveljavlja potnik vse reklamacijske zahtevke izključno pri izvajalcu oziroma ponudniku storitve na kraju samem.
VIII. POTNIKOVA ODPOVED ALI SPREMEMBA POTOVANJA
Potnik ima pravico do odpovedi potovanja na prijavnem mestu, kjer se je prijavil in to obvezno v pisni obliki, sicer se odpoved potovanja ne upošteva. V primeru, ko potnik odpove aranžma, ima Pekiella pravico do povračila stroškov zaradi odpovedi potovanja. Višina povračila stroškov je odvisna od časa, v katerem je potnik predložil odpoved. Če potnik odpove aranžma, je dolžan Turistični agenciji Pekiella povrniti administrativne stroške v višini 20,00 € na prijavo/pogodbo.
Če potnik odpove aranžma, ki se nanaša na 1-dnevni izlet, je dolžan Turistični agenciji Pekiella za svoj odstop plačati tako določen znesek:
• do 10 dni pred pričetkom izleta – 50 % cene • 9 dni do vključno dneva izvede izleta – 100 % cene
Če potnik odpove aranžma, ki se nanaša na 2- ali večdnevno potovanje je dolžan agenciji Pekiella za svoj odstop plačati tako določen znesek:
• do 90 dni pred dnevom pričetka opravljanja storitve – 30% cene aranžmaja,
• 89 do 60 dni pred dnevom pričetka opravljanja storitve – 50% cene aranžmaja,
• 59 do 25 dni pred dnevom pričetka opravljanja storitve – 70% cene aranžmaja,
• 24 dni do vključno dneva odhoda oziroma pričetka opravljanja storitve – 100% cene aranžmaja
• Neudeležba brez odpovedi – 100% cene aranžmaja
Potnik je dolžan v pisni odpovedi navesti vse potrebne podatke za vračilo razlike. V primeru, da potnik podatke ne sporoči v roku 21 dni od poslane odjave se odpoveduje pravici do vračila razlike. Ne glede na % lestvico stroški odjave ne morejo biti nižji od administrativnih stroškov.
Med potovanjem lahko potnik prekine potovanje na svojo željo in s pisno izjavo o prekinitvi. Če potnik med potovanjem potovanje prekine, ob vrnitvi nima pravice do povračila stroškov ali kupnine ne delno, ne v celoti. V kolikor potnik med potovanjem po svoji želji spremeni program oziroma ne potuje po programu, ki je sestavni del pogodbe s Pekiella, se šteje, da je odstopil od pogodbe med potovanjem. V tem primeru je odgovoren za stroške in škodo, ki jo je s tem povzročil. V primeru spremembe programa na lastno željo, ali zaradi višje sile, ne da bi za to obstajali razlogi na strani Pekiella, zaradi nepravilno opravljene storitve, potnik nima pravice zahtevati kakršne koli odškodnine ali znižanja cene. Potnik lahko po sklenitvi pogodbe spremeni ime ali število potnikov, nastanitev, datum potovanja, pod pogojem, da je taka sprememba možna brez odpovedi aranžmaja. V primeru, da je sprememba brez odpovedi možna, zaračuna Pekiella potniku administrativne stroške v višini 20,00 €. Če sprememba brez odpovedi ni možna je višina stroškov spremembe aranžmaja znotraj 30 dni pred dnevom pričetka opravljanja storitve lahko enaka stroškom odpovedi kot navedeno v tej točki. V primerih, ko so stroški višji, zlasti kadar aranžma obsega tudi prevoz z letalom in nastanejo tudi stroški zaradi odpovedi in spremembe s strani izvajalcev pa Pekiella zahteva povrnitev dejanskih stroškov, ki pa so lahko tudi višji od zgoraj navedenih.
IX. ODSTOPNINA IN ZAVAROVANJE ODPOVEDI POTOVANJA (RIZIKO ODPOVEDI)
Ob prijavi lahko sklenete odstopnino oziroma zavarovanje rizika odpovedi za primer, da se zaradi določenih nepredvidljivih okoliščin potovanja ne bi mogli udeležili. Ob izpolnitvi pogojev lahko uveljavljate vračilo vplačane kupnine za vaš rezervirani aranžma do pričetka potovanja. Odstopnina oziroma zavarovanje rizika odpovedi velja v primeru nezgode, smrti ali nepričakovanega poslabšanja zdravstvenega stanja zavarovanca oziroma njegovih ožjih družinskih članov in se lahko uveljavlja le ob predložitvi ustreznega potrdila. Odstopnina znaša 5% cene celotnega aranžmaja in zajema zavarovanje stroška odpovedi turističnega aranžmaja in administrativne stroške.
Za zavarovanje veljajo pogoji iz klavzule o zavarovanju rizika odpovedi z izbrano zavarovalnico, s katerimi se potnik ob sklenitvi zavarovanja izrecno strinja.
Sporazum o odstopnini se lahko sklene samo ob potrditvi rezervacije. S programom se lahko posebej določi drugačna višina odstopnine, oziroma, da odstopnina ni mogoča.
Goste, ki se niso odločili za sklenitev zavarovanja rizika odpovedi, prijazno opozarjamo, da ob odpovedi potovanja lahko nastanejo visoki stroški. Višina je določena v VII. členu Splošnih pogojih organizatorja potovanja.
Odpoved potovanja mora potnik javiti agenciji takoj in to obvezno v pisni obliki, v 24 urah od nastanka enega od vzrokov odpovedi, oziroma najkasneje 2 uri pred odhodom na potovanja iz razloga, navedenega v prejšnjem odstavku. Kadar je razlog za odpoved potovanja tako poslabšanje zdravstvenega stanja potnika ali njegovega svojca (sorodstveno razmerje mora biti razvidno iz ustreznega dokumenta), ki potniku onemogoča potovanje, mora predložiti potrdilo osebnega zdravnika. Ne glede na plačano odstopnino ima organizator, v primeru potnikove odpovedi potovanja, pravico do povrnitve administrativnih stroškov, stroškov rezervacije in zneska vplačane odstopnine. Če potnik potovanja ne prične na dan, ki je določen kot začetek potovanja in potovanja najkasneje 2 uri pred odhodom pisno ne odpove, nima pravice do uveljavljanja vračila vplačila na podlagi plačane odstopnine. S programom se lahko posebej določi drugačna višina odstopnine, oziroma, da odstopnina ni mogoča.
Če potnik potovanja ne prične na dan, ki je določen kot pričetek potovanja in potovanja pred samim pričetkom ne odpove, nima pravice do uveljavljanja vračila vplačila na podlagi plačane odstopnine. Smatra se tudi, da potnik ni pričel potovanja oziroma da je odstopil od pogodbe, kadar potnika ne sprejme na prevoz prevoznik (letalski, ladijski, avtobusni in podobno) iz kakršnihkoli razlogov, ki so lahko varnostne ali regulativne narave, ne glede ali se je to zgodilo med potovanjem ali na pričetku potovanja. Potnik je v takem primeru odgovoren za vso povzročeno škodo in ne more uveljavljati nobenih vračil na podlagi plačane odstopnine.
V primeru, da potnik sklene zavarovanje odpovedi turističnega potovanja pri kateri izmed zavarovalnic, se potnikove pravice iz naslova odstopnine uveljavljajo pri tej zavarovalnici, pri čemer se uporabljajo splošni pogoji Pekiella.
X. ORGANIZATORJEVA ODPOVED ALI SPREMEMBA PROGRAMA
Turistična agencija Pekiella si v skladu z veljavno zakonodajo pridržuje pravico do odpovedi potovanja najkasneje 3 (tri) dni pred predvidenim odhodom, če se za 1-dnevni izlet ne prijavi minimalno potrebno – v programu navedeno – število potnikov oziroma najkasneje 7 (sedem) dni pred predvidenim odhodom v primeru 2- ali večdnevnega potovanja. V primerih, ko Turistična agencija Pekiella izrecno pisno jamči odhod, ne more odpovedati potovanja, razen če se prijavi manj kot v programu predvideno najmanjše predvideno število potnikov.
Turistična agencija Pekiella si pridržuje pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred izvajanjem ali med izvajanjem programa nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, odstraniti ali se jim izogniti, za Turistično agencijo Pekiella pa te okoliščine pomenijo utemeljen razlog, da pogodbe ne bi sklenila, če bi obstajale ob sklenitvi pogodbe.
Turistična agencija Pekiella lahko odpove pogodbo oziroma odstopi od pogodbe in zahteva povrnitev škode od potnika, ki neposredno krši določbe pogodbe, ki jo je sklenil z Turistično agencijo Pekiella, predvsem, če se ugotovi, da je potnik namerno sporočil napačne podatke o številu potnikov ali njihovi starosti, oziroma je med potovanjem prišlo do sprememb, potnik pa o tem ni obvestil Turistično agencijo Pekiella.
Turistična agencija Pekiella si pridržuje pravico (in ne odgovarja) za spremembe dneva in časa odhoda oziroma za odpovedi potovanja, zaradi spremembe letalskega voznega reda, voznega reda trajektov ali nastopa višje sile ter pravico do spremembe smeri potovanja, če se spremenijo pogoji za potovanje (nov vozni red, negotov položaj v državi, kjer je organiziran program, naravne nesreče ali drugi nepredvideni vzroki, na katere Turistična agencija Pekiella ne more vplivati), brez posebne odškodnine in po veljavnih predpisih v potniškem prometu.
Odgovornost Turistične agencije Pekiella je omejena zgolj na neizvedbo določenega dela programa, v delu, ki pomeni ustrezne materialne stroške. Turistična agencija Pekiella ne odgovarja za nematerialno škodo, ki bi nastala iz naslova zamud, odpovedi ali spremembe prevoza ali prevoznega sredstva.
Turistična agencija Pekiella ne more prevzeti odgovornosti za spremembe programa zaradi nastopa kakršnekoli višje sile med potekom programa. V teh primerih lahko potnikom zagotovi storitve v spremenjeni obliki, glede na obstoječe možnosti.
V primeru, da Turistična agencija Pekiella odpove potovanje, ima potnik pravico do celotnega povračila vplačane cene aranžmaja, nima pa pravice do povračila stroškov vizuma, ali stroškov cepljenj, ki so bili s programom zahtevani. O kakršnikoli naknadni spremembi programa Turistična agencija Pekiella potnika nemudoma obvesti.
V primeru, da stanje na kraju samem Turistična agencija Pekiella ne dopušča namestitve potnikov v naročenem objektu, lahko Turistična agencija Pekiella namesti potnika v istem kraju v drug objekt enake kategorije.
XI. POTOVALNI DOKUMENTI IN OSTALE POTNIKOVE OBVEZNOSTI
Potnik, ki se prijavlja za potovanje v tujino, mora imeti veljaven potni list ali drug veljaven ustrezen dokument, s katerim lahko vstopi v posamezno državo. V primeru, da posamezne države pogojujejo vstop v državo z določeno časovno veljavnostjo potovalnega dokumenta pred iztekom veljavnosti na dan vstopa, je dolžan potnik na ta določila paziti sam. Pekiella za morebitne neprijetnosti ali prisilno prekinitev potovanja potnika iz tega naslova ne odgovarja. Potnik se mora sam informirati o veljavnih predpisih o potnih listinah, vizumih, deviznih, carinskih in zdravstvenih predpisih. Pekiella ne preverja državljanstva potnikov, zato je gost dolžan skrbeti, da on osebno ter njegovi dokumenti in prtljaga ustrezajo pogojem, predvidenim z obmejnimi carinskimi, zdravstvenimi in drugimi predpisi svoje države, kakor tudi tiste v katero ali skozi katero potuje. Potnik si zato mora pred potovanjem, oz. do roka, ki je v programu določen, pridobiti vizume za države, v katere potuje in opraviti cepljena, ki so za te države zahtevana. Če potnik te obveznosti ne izpolni, ravna Pekiella po določilih o potnikovi odpovedi potovanja. V primeru, da potniku ureja vizum Pekiella, le-ta ne jamči za uspešnost pridobitve vizuma. Stroškov pridobitve vizumov Pekiella v tem primeru potniku ne vrača. Pekiella ne jamči za točnost informacij, v kolikor si potnik ureja dokumente sam. Prav tako v primeru zavrnitve vstopa v državo, ali druge ovire, ne nosi odgovornosti agencija, vse stroške nastale zaradi zavrnitve nosi potnik sam. Posredovanje Pekiella pri pridobitvi vizuma ni všteto v ceni potovanja, ampak se plača posebej. Smatra se, da si potnik ureja vizum sam kadar Pekiella ne dostavi za ureditev vizuma potrebnih dokumentov v roku določenem v programu ali ponudbi. Zaradi zahtev v mednarodnem potniškem prometu (letalski, ladijski, avtobusni…), je potnik dolžan ob prijavi posredovati vse potrebne podatke o vseh udeležencih izleta ali potovanja, ki jih prijavlja. Podatki se morajo v celoti ujemati s podatki v uradnih dokumentih, ki so jih udeleženci potovanja dolžni v skladu s predpisi o prestopu državne meje in ustreznimi tujimi zakonodajnimi akti, nositi s seboj. V primeru, da napačni podatki povzročijo zamudo, dodatne stroške ali prekinitev potovanja, odgovarja za vse nastale stroške udeležencem potovanja zgolj potnik sam. Potnik je dolžan spoštovati hišni red v gostinskih in hotelskih objektih ter dobronamerno sodelovati s predstavnikom organizatorja in izvajalcem storitev. Če potnik ne upošteva svojih obveznosti, odgovarja organizatorju za povzročeno škodo, organizator pa odklanja vsakršno odgovornost za škodo, ki bi jo potnik lahko utrpel v takem primeru. Na potovanju se je potnik dolžan obnašati na način, ki ne ogroža življenja ali zdravja svojih sopotnikov in ne ogroža samega poteka potovanja. V primeru, da se potnik vede v nasprotju s tem določilom, ga ima predstavnik organizatorja pravico izločiti iz nadaljnjega potovanja brez povračila kakršnihkoli stroškov, razen plačil, ki se plačujejo na kraju samem.
XII. OBVESTILA PRED ODHODOM NA POTOVANJE
V organizaciji Turistične agencije Pekiella potnik prejme končno obvestilo najkasneje 7 dni pred odhodom v primeru potovanja in najkasneje 3 dni pred odhodom v primeru izleta; če potnik obvestila v tem roku ne prejme mu priporočamo, da o tem obvesti prijavno mesto. Potniki prejmejo obvestilo pred potovanjem na svoj elektronski naslov. V primeru, ko organizira turistični aranžma drug organizator potovanja, prejme potnik obvestilo o odhodu najkasneje 2 dni pred odhodom. V primeru, da potnik do 1 dan pred odhodom ne prejme obvestila o odhodu, ga prav tako naprošamo, da se obrne na svojo prijavno mesto. Škodo, ki bi nastala, ker bi potnik podal nepopoln ali nepravilen naslov za namen izpolnitve napotnice/voucherja ali pogodbe, nosi potnik.
XIII. ZDRAVSTVENI PREDPISI
Po predpisih, ki jih določa Svetovna zdravstvena organizacija, se je za potovanje v določene države potnik dolžan cepiti in si priskrbeti ustrezen dokument. Cepljenje je tudi obvezno tudi v primerih, da je tovrsten predpis sprejet po sklenitvi pogodbe o potovanju in se ne šteje kot opravičljiv razlog za prekinitev pogodbe, v kolikor ne bi obstajale kontraindikacije za potnikovo zdravje. V tem primeru je potnik dolžan predložiti zdravniško potrdilo. V primeru, da so v programu za potovanje navedena oz. zahtevana določena cepljenja, si mora vsak potnik sam priskrbeti mednarodno potrdilo – rumeno knjižico, z vpisanimi opravljenimi cepljenji. Turistična agencija Pekiella ne odgovarja za morebitne zaplete ali potnikovo prekinitev potovanja, zaradi potnikovega nespoštovanja zdravstvenih predpisov države, v katero vstopa, ali programa, na katerega se je prijavil, kakor tudi ne za stroške povezane s tem.
XIV. CARINSKI IN DEVIZNI PREDPISI
Potnik je dolžan spoštovati carinske in devizne predpise Republike Slovenije, kot tudi držav, v katere potuje. Če potnik zaradi nespoštovanja le-teh ne bi mogel nadaljevati potovanja, nosi sam vse posledice in stroške, ki nastanejo v zvezi s tem.
XV. PRTLJAGA
Organizator potovanja, agent ali posrednik niso odgovorni za prevoz prtljage, zato ne odgovarjajo za poškodovano, uničeno ali izgubljeno prtljago, prav tako ne za krajo prtljage in drugih dragocenosti v nastanitvenem objektu ali na avtobusu. Prijave izgubljene ali poškodovane prtljage potnik sam naslovi na prevoznika, hotel ali drugega neposrednega ponudnika storitve. Turistična agencija Pekiella ne odgovarja za krajo ali poškodovanje potnikove prtljage in drugih osebnih stvari, dragocenosti in dokumentov iz nastanitvenih objektov (hotelskih sob, apartmajev ipd.) in prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij ipd.).
XVI. TOČNOST PREVOZNIKOV
Turistična agencija Pekiella ne odgovarja za točnost prevozov v kopenskem in morskem prevozu, kadar se le-ta opravlja z javnimi prevoznimi sredstvi, na rednih ali izrednih potniških prevozih ali plovbah. Odgovornost prevoznikov je ustrezno določena v pogodbi med potnikom in prevoznikom, ki stopi v veljavo z uporabo prevoznega sredstva. Pekiella ne odgovarja za škodo, ki bi nastala iz naslova zamud, odpovedi ali spremembe prevoza ali prevoznega sredstva. Pekiella si pridržuje pravico do sprememb, ki nastopijo zaradi različnih tehničnih in organizacijskih razlogov. Prav tako lahko pride do zamud, ki so največkrat posledica preobremenjenosti v cestnem in ladijskem prometu, stavk in slabega vremena, nanje pa organizator nima vpliva. Kvaliteta prevoznih sredstev je praviloma in v kolikor ni v programu drugače navedeno, povprečne lokalne kategorije.
XVI. IZGUBA DOKUMENTOV
Če potnik med potovanjem izgubi dokumente ali so mu ukradeni, so pa nujno potrebni za nadaljevanje potovanja ali za vrnitev v domovino, si potnik na lastne stroške priskrbi nove. Pri urejanju formalnosti v zvezi s tem se potnik lahko za nasvete in pomoč obrne na vodjo potovanja ali na predstavnika v Turistični agenciji Pekiella. V primeru, da mora potnik zaradi izgube ali kraje dokumentov prekiniti potovanje, ni upravičen do sorazmernega povračila vplačanega aranžmaja.
XVII. NEZAGOTOVLJENE STORITVE
Če se po odhodu potniku ne zagotovi pretežni del storitev, navedenih v pogodbi o potovanju, pod pogojem, da to ni odvisno od višje sile, se agencija Pekiella zaveže, da bo, če je to mogoče, poiskala ustrezne alternativne rešitve brez dodatnih stroškov za stranko, da bi se potovanje lahko nadaljevalo. V nasprotnem primeru bo agencija Pekiella potniku plačala odškodnino v mejah razlike med dejansko zagotovljenimi storitvami in storitvami, predvidenimi v programu potovanja.
V primeru višje sile (na primer: stavk, zamud prevoznikov ali ponudnikov storitev, slabih vremenskih razmer, vojaških spopadov, civilnih ali vojaških nemirov, nemirov, naravnih katastrof, napadov, terorističnih dejanj, radioaktivnosti itd.), ki preprečuje ali omejuje zagotavljanje predvidenih storitev, lahko agencija Pekiella po svoji presoji spremeni program potovanja, vključno z načrti poti, urniki odhoda in prihoda, prevoznimi sredstvi ali nastanitvijo, ne da bi za to kakor koli odgovarjala ali morala plačati odškodnino ali vračilo stranki.
XVIII. ODGOVORNOST AGENCIJE
Agencija Pekiella nikakor ne odgovarja za kakršno koli škodo, če neizpolnitve obveznosti ni mogoče pripisati njeni krivdi ali krivdi njenih zaposlenih ali ponudnikov storitev, če je mogoče pomanjkljivo izvajanje pogodbe pripisati:
– stranki;
– tretji osebi, ki ni povezana z zagotavljanjem storitev, predvidenih v pogodbi, ali storitev, ki so nepredvidljive ali neizvedljive;
–razlogom višje sile ali dogodku, ki jih agencija Pekiella kljub vseh potrebni skrbnosti ni mogla predvideti ali odpraviti.
Agencija Pekiella nikakor ne odgovarja za škodo, ki izhaja iz:
–tega, da stranka ni upoštevala priporočil, opozoril ali navodil, ki so ji jih dali agencija Pekiella, njeni predstavniki, tretji ponudniki storitev ali ki so bila navedena v programu potovanja;
– samostojnih pobud stranke;
–zagotavljanja storitev s strani tretjih oseb, ki niso bile predvidene v pogodbi o potovanju.
XIX. REKLAMACIJE OZIROMA PRITOŽBE
Potnik je dolžan nepravilnosti sporočiti predstavniku Pekiella na kraju samem, ko se zgodijo. V primeru, da bi bila reklamacija lahko rešena na kraju samem (na primer pomanjkljiva čistoča sobe, oprema, lega sobe ipd.), potnik pa ni sporočil napake oz. nepravilnosti, se šteje, da se je potnik strinjal s tako storitvijo in je s tem izgubil pravico do vlaganja kasnejših reklamacij.
Potnik lahko vloži reklamacijo pisno v roku 30 dni od dneva, ko je bila storitev nepravilno opravljena, sicer Pekiella le-te vsebinsko ne obravnava. Reklamacija mora biti utemeljena. Potnik naj zato reklamaciji priloži ustrezne dokaze in/ali ustrezno potrdilo hotelirja, prevoznika oziroma druge ustrezne osebe o dejanskem stanju, na podlagi katerega potnik svoj zahtevek uveljavlja.
Pekiella je dolžna pisno odgovoriti na reklamacijo v 8 dneh po njenem prejemu. Če gre za enostavno pomanjkljivost in napaka ni sporna (oziroma, če potnik ni priložil vseh potrebnih dokumentov, v roku, potrebnem za njihovo pridobitev) je Pekiella dolžna po prejemu popolnega reklamacijskega zahtevka zahtevi ugoditi. Če napaka ni enostavna, je Pekiella dolžna raziskati vse okoliščine, ki so pripeljale do reklamacije. Dokler Pekiella ne odloči o pritožbi, se potnik odreče posredovanju katerekoli druge osebe, sodnih ustanov ali dajanja informacij javnim glasilom.
Višina odškodnine je v primeru, če po krivdi agencije Pekiella ni prišlo do izvedbe programa ali nekaterih storitev, omejena z višino vplačanega potovanja oziroma z višino realne vrednosti neizvedenih storitev. To določilo ne velja v primeru, ko ima Pekiella pravico do odpovedi aranžmaja ali spremembe programa, skladno z določili teh splošnih pogojev in zakona.
Neodvisno od tega pa odgovarja Pekiella potniku za škodo, ki je temu zaradi neustrezne izvedbe aranžmaja nastala na drugih njegovih dobrinah, in sicer po splošnih pravilih o odškodninski odgovornosti.
Ne glede na vloženo reklamacijo je potnik dolžan poravnati svoje obveznosti po izdanih računih za opravljeno storitev v skladu z razporedom plačil, morebitna odškodnina pa se izplača po končanem reklamacijskem postopku na osebni račun potnika.
XX. INFORMACIJE
Informacije, ki jih potnik dobi na prijavnem mestu, ne obvezujejo agencije Pekiella bolj kot navedbe v programu ali ponudbi. V primeru dvoma se vedno šteje za veljavno: pisna ponudba, račun in pogodba o potovanju, pisna informacija ali pisna razlaga.
XXI. VARSTVO OSEBNIH PODATKOV
Pekiella vse pridobljene podatke o potnikih varuje v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov oziroma v skladu s pravicami in obveznostmi iz Splošne uredbe o varstvu podatkov Evropske unije (GDPR). Šteje se, da potnik s podpisom pogodbe pristaja na uporabo teh podatkov z namenom, da se izpolnijo pogodbene obveznosti in pravice ter tudi za namene neposrednega trženja, raziskave trga, segmentacije kupcev, statistične obdelave in obveščanja o ponudbi agencije Pekiella in njegovih poslovnih partnerjev. V kolikor potnik tega ne želi, lahko to izjavi ob prijavi na potovanje.
XXI. KONČNA DOLOČILA
V primeru spora med strankami je za reševanja le-teh pristojno sodišče v Lendavi. Turistična agencija Pekiella ne odgovarja za morebitne napake v propagandnem materialu (katalogi, programi na listih in spletnih straneh). S temi splošnimi pogoji preneha veljavnost splošnim pogojem starejšega datuma.
Lendava, 1. 6. 2020
Pekiella je butična turistična agencija, ki organizira izlete in potovanja na skrbno izbrane vrtove po Sloveniji in v njene sosednje dežele v majhnih skupinah.